Webáruház
A kosár jelenleg üres

Általános Szerződési Feltételek


Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Metaker Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által az Elektroker Webáruházban nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (továbbiakban: Felek)

Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra és jogügyletre, amely a Szolgáltató által üzemeltetett www.elektroker.hu webcímen található webáruházon keresztül történik.

A webáruházat az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) alapján Szolgáltatóként társaságunk működteti.

Társaságunk Ektv 4.§-ban előírt kötelező adatszolgáltatása:

A honlap (egyben az elektroker.hu webáruház) üzemeltetője a Metaker Kft.

Székhely: 2851 Környe, Alkotmány u. 6-10.
Képviselő: Juhász Csaba ügyvezető
Adószám: 11190318-2-11
Cégjegyzékszám: Cg. 11-09-003307
Bejegyző hatóság: Tatabányai Törvényszék Cégbírósága
Bankszámlaszám: 11740009-21432260-00000000

Honlap: www.elektroker.hu

Ügyfélszolgálat: 2851 Környe, Alkotmány u. 6-10.

Nyitva tartás: Hétfő – Péntek: 7:30 – 15:30 ; Szombat – Vasárnap: zárva
Ügyfélszolgálati telefonszám: +36-34-473-550/ webáruház, elérhetőség nyitvatartási időben
E-mail és Ügyfélszolgálat: info@elektroker.hu

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-103293/2016.

 

Tárhelyszolgáltató adatai:

Dialóg Interaktív Kft.

Székhely: 2120 Dunakeszi, Konrád Ignác u. 20. A/3
Cégjegyzékszám: 13-09-121654
E-mail cím: info@dlg.hu

Vásárló:

Szolgáltatásunkat minden jogképes természetes (fogyasztó) és jogi személy jogosult igénybe venni, amennyiben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, illetve a jelen weboldalon közzétett tudnivalókat, vásárlási feltételeket.

I./ A Felek közötti szerződés tárgya, létrejötte, készletadatok:

1. Készletadatok, Termékek elérhetősége, Ár megjelölése:

Kérjük vegye figyelembe, hogy a honlapon feltüntetésre kerülő árak és a készletre vonatkozó információk csupán tájékoztató jellegűek, ugyanis termékkínálatunk és raktárkészletünk folyamatosan változik.

A termékek mellett megjelenítésre kerülő elérhetőség tájékoztató jellegű időpont, amely külső beszállítóink és a saját raktárkészletünktől függően változhat.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó ár. A weboldalon megjelenő vételár megváltoztatásának jogát fenntartjuk úgy, hogy a vételár módosulása azonnali hatállyal életbe lép a weboldalon történő módosítással.

Az árukészlet adatait rendszerünk a munkanapot követően frissíti, így előfordulhat az, hogy a megrendelése leadásakor az adott áru raktárkészlete időközben már elfogyott. Erről a Vásárlót e-mailben tájékoztatjuk, és jogában áll a megrendeléstől elállni.

A konkrét termék elérhetőségéről Ügyfélszolgálatunk munkatársai tudnak tájékoztatást adni.

2. A rendelési folyamat:

A honlapon történő vásárláshoz a regisztráció javasolt, de nem kötelező. Amennyiben a vásárló regisztrálni kíván, úgy azt megteheti a weboldalon lévő regisztráció gomb megnyomásával, mely a jövőben történő vásárlásokat megkönnyíti.

A Vásárló megrendelése elküldésével a Metaker Kft. Ügyfelévé válik. A megrendelés Webáruházunk írásbeli visszaigazolásával válik véglegessé. A visszaigazolásnak 48 órán belül vissza kell érkeznie az Ügyfélhez, ennek hiányában a rendelést meg kell ismételni. Amennyiben a rendelés befogadásáról az elektronikus üzenet a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

A VÁSÁRLÁS MENETE, A MEGRENDELÉS LÉPÉSEI:

Ha konkrét elképzelése van arról, hogy melyik terméket szeretné megvásárolni Webáruházunkban, akkor a leggyorsabb megoldás erre az adott termékre történő keresés, amihez az oldal tetején található keresőmezőbe beírt szöveg alapján a „Keresés" gombra kattintva tud kerestetni. Használhatja azonban a bal oldalon található kategóriamenüket is, melynél az adott kategóriára kattintva megjelennek a benne szereplő termékajánlatok. Több megjelenített termék esetén szűkítheti a találatokat, ha kiválasztja, hogy mely márkájú termékek érdeklik vagy különböző rendezési elvek szerinti sorba is rendezheti a termékeket, hogy könnyebben megtalálja a megfelelő terméket. A kiválasztott terméket a Vásárló kosárba helyezi a „Kosárba" gomb megnyomásával. A jobb felső sarokban található „Kosár” ikon mutatja a kiválasztott termék mennyiségét és annak bruttó árát. Amennyiben minden megvásárolni szándékozott terméket a „Kosárba” helyezett, a „Megrendelés”-re kattintva véglegesítheti. A „Kosár” „Megtekintés” gombjának megnyomásával áttekintheti a megrendelés tételeit, valamint szükség esetén módosíthatja azokat. A véglegesítését követően rendszerünk adatokat kér a vásárláshoz. Az űrlap kitöltésekor történik a fizetési feltételek és a szállítási mód kiválasztása. A Vásárló ezt követően – az ÁSZF és az Adatvédelmi feltételek elfogadásával – a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva elküldheti megrendelését. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

A Szolgáltató a megrendelést csak akkor fogadja be, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megadja.

A Vásárló a megrendelés leadásával kijelenti, hogy az ÁSZF és a weboldalon közzétett tudnivalókat, egyéb vásárlási feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismerte el és a személyes adatai kezeléséhez a hozzájárulását megadta.

A Vásárló megrendelését telefonon keresztül is leadhatja a +36-34-473-550/ webáruház mellék szám tárcsázásával, ebben az esetben az Ügyfélszolgálatunk munkatársa teszi meg a fenti lépéseket.

Rendelés leadását (akár elektronikusan akár telefonon történt a megrendelése) követően egy e-mail üzenetben értesítjük a rendelés befogadásáról, ebben rögzítésre kerül a megrendelt termék és a honlapon közzétett ár. Kérjük vegye figyelembe hogy ez az e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának sem a termék ára, sem annak elérhetősége vonatkozásában.

Webáruházunkban a termékek általános forgalmi adót már tartalmazó bruttó vételárai vannak feltüntetve. A termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget.

A számlát a Metaker Kft. állítja ki.

3. Adatbeviteli hibák kijavításának módjai:

Az adatbeviteli hibáknak a megrendelés elküldését megelőzően történő kijavításának, módosításának eszközei:

  • a „Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
  • a személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, … stb.) a regisztrációhoz kapcsolódóan bármikor ellenőrizhető, változtatható a bejelentkezett felhasználó névre kattintva.
  • a „Kosár” „Megtekintés” menüpontban, a megrendelés leadása előtt a Vásárló áttekintheti a megrendelt termékek adatait.

A megrendelés elküldését követően, ha tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, vagy törölni kívánja megrendelését kérjük, jelezze azt az info@elektroker.hu e-mail címen, vagy a +36-34-473-550/ webáruház mellék telefonszámon.

Fontos, hogy a megrendelés elküldését követően ezt mielőbb tegye meg. Amennyiben azt követően törli megrendelését, hogy Szolgáltató már átadta a megrendelt terméket a fuvarozónak, akkor már csak a vásárlástól való elállásnak van helye (lásd III. fejezet).

4. Az adásvételi szerződés létrejötte:

A webáruházban online módon (elektronikusan) leadott megrendelés alapján létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató nem iktatja azt, és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

A megrendelés Szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a Vásárló igénybejelentésének (ajánlatnak) minősül. Az igénybejelentésről a webáruház automatikus visszaigazolást küld, azonban ez nem jelenti a Vásárló igénybejelentésének elfogadását.

A szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben a Vásárlónak.

Mind az igénybejelentés, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége automatikusan megszűnik. Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – vásárló által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a spam (levélszemét) mappába érkezik meg, a visszaigazolás ebben az esetben is a vásárló számára hozzáférhetőnek minősül.

Abban az esetben amennyiben a termék nincs raktárkészleten és beszállító általi megrendelése szükséges, úgy a beszállítás várható időpontjáról értesítjük a Vásárlót, melyet a Vásárló elfogadhat, vagy töröltetheti megrendelését.

Ebben az esetben a szerződés azon a napon lép hatályba, amikor a Szolgáltató a szállítás tényleges napját a Vásárló számára visszaigazolta, és Vásárló a teljesítés bekövetkeztének várható idejét nyugtázta (nem törli megrendelését).

II./ Szállítási és fizetési feltételek:

1. Szállítás

A termék kiszállítása történhet házhozszállítással vagy PostaPontra történő kézbesítéssel.

A szerződés hatálybalépésétől számított 2 munkanapon belül vállaljuk a termék kiszállítását*. (*A szállítási határidő a magyarországi márkaforgalmazók készletétől és saját raktárkészlettől függően változhat.)

A Vásárló által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből vagy hibás/késedelmes kiszállításból eredő károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A pontos szállítási díjakról a weboldalon a Szállítás menüpontban tájékozódhat. A szállítási díj magába foglalja a megrendelt termék raktártól a rendeltetési helyig, illetve PostaPontra való szállítását.

A kiszállítást 8:00 – 16:30 között végzi az MPL futárszolgálat.

Abban az esetben, ha az MPL futárszolgálat munkatársa nem talál senkit a megadott címen, értesítőt hagy a csomagról.

A PostaPontra való szállítás esetén a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tud a Szolgáltató elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye az átvételt követően 3 napon belül jelzésre kerül az Ügyfélszolgálat részére.

2. Személyes átvétel:

A Vásárlónak lehetősége van a terméket a Metaker Kft mintaboltjaiban (lásd Mintabolt menüpont) személyesen átvenni.

Vásárlóinkat e-mailben tájékoztatjuk arról az időpontról, amikortól lehetőség van a terméket átvenni.

A megrendelt terméket a szállítási értesítéstől számított 10 munkanapig tároljuk, amennyiben ezen időtartamon belül nem kerül átvételre, és a Vásárló nem jelzi írásban az Ügyfélszolgálat felé a későbbi átvétel igényét, úgy a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.

3. Csomagolás:

Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét.

4. Vételár megfizetése:

Jelenleg az alábbi fizetési formák közül választhat:

  • utánvét esetén készpénzben vagy bankkártyával az áru átvételekor
  • készpénzben vagy bankkártyával a személyes átvételkor üzletünkben
  • Erzsébet ajándékutalvánnyal személyes átvételkor üzletünkben
  • banki átutalással (előre utalás)

Az utalvánnyal történő vásárlás menete megegyezik a készpénzes vásárláséval, de csak személyes átvételkor a Metaker Kft. üzleteiben van mód az utalvánnyal történő fizetésre.
Üzletünkben való személyes átvételkor lehetőség van kombináltan, készpénz és utalvánnyal történő fizetésre is.

Amennyiben banki átutalással fizet, ez esetben csak az utalás értékének bankszámlánkon történő jóváírását követően tudjuk kiszállítani a megrendelt terméket.

III./ Vásárlói tájékoztatás a vásárlástól való elállás, felmondás jogáról

1.1.Amennyiben Ön a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (Fogyasztó), 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltató és Ön között jelen ÁSZF szerint létrejött szerződéstől, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak alapján.

1.2. A Fogyasztó elállási-, illetve felmondási jogát
a) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján; vagy
b) az IDE kattintva online elérhető elállási-felmondási nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja:
1.3. A Fogyasztó az elállási- vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
c) a Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
1.4. Az elállási jogot és a felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a fent hivatkozott határidő lejárta előtt elküldi.

1.5. Ha a Fogyasztó eláll, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
1.6. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
1.7. A Felek megállapodnak, illetve a Fogyasztó kifejezetten beleegyezik, hogy a Szolgáltató a Fogyasztó valamennyi ellenszolgáltatást az elállástól ill. felmondástól számított tudomásszerzéstől számított 14 napon belül, a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Utalvánnyal történő vásárlás esetén - fentebbiekre figyelemmel - a vételár azon részét, amelyet utalvánnyal fizettek meg, új utalvány kibocsátásával téríti vissza a Szolgáltató.

1.8. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztó számára visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy a terméket visszaküldte. Ha a Fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

1.9. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási- és felmondási jogot
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállásra és felmondási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (így például: elektromos fogkefe, haj-és szakállvágó, tartós szőrtelenítő készülék stb.);

Nem várható el az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan Szolgáltatói szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta; az aktiváló kódot felhasználta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási vagy felmondási jogát.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Metaker Kft.,

2851 Környe, Alkotmány u. 6-10. , pf.:22

E-mail: info@elektroker.hu

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai:

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Személyes ügyintézés esetén, előzetesen egyeztetés után bármelyik üzletünkbe vissza tudja vinni a készüléket. Üzleteink elérhetőségét a „Mintabolt” menüpont tartalmazza. Amennyiben a terméket szállító cég igénybevételével (postai úton vagy futárral) küldi el, akkor kérjük, cégünk központi raktárának címére küldje, mely a következő: 2851 Környe, Alkotmány u. 6-10.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által megfizetett valamennyi szolgáltatás vételárát. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A termék visszaérkezésekor állapotát haladéktalanul megvizsgáljuk annak érdekében, hogy használata nem haladta-e meg a szükséges mértéket. Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy meghaladta, és ezáltal a termék értéke csökkent, úgy a csökkenés mértékéig igényünket érvényesíteni fogjuk Ön felé.

IV./ Jótállás, szavatosság

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Metaker Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a Vásárló bemutatja.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

A Szolgáltató értékesít olyan termékeket, melyek esetében az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles. A jogszabály hatálya alá tartozó termékek körét IDE kattintva tekintheti meg. Az új, tartós fogyasztási cikk-ként leírt termékekre 1 év jótállási idő vonatkozik.

A jogszabályon alapuló jótállás mellett a termék gyártója további jótállási kötelezettséget vállalhat, melyek a jogszabályon alapuló jótállástól eltérő feltételeket is tartalmaznak. Ezért a vásárlást, valamint a nem jogszabályon alapuló jótállási igénye érvényesítését megelőzően a jótállási jegyen szereplő feltételeket alaposan szíveskedjen áttanulmányozni.

A jogszabályon alapuló jótállás keretében milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet alapján köteles jótállásra.

Jótállási igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a Vásárló bemutatja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Ön a jótállás alapján kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A jótállás alapján az igényeit a szerződés teljesítésétől számított egy éves jogvesztő határidőn belül érvényesítheti.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

4. A Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozó szabályok

  • a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet
  • a 2014.05.15. napja előtt vásárolt termékekre vonatkozóan a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
  • a 2014.05.15. napja után vásárolt termékekre vonatkozóan a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

5. Kifogások rendezésének módja:

A termékkel kapcsolatos minőségi reklamációval kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz elérhetőségeink bármelyikén, illetve a személyes átvétel helyén is lejelentheti problémáját.

  • A vásárlással kapcsolatban reklamációjával Ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat.

Telefon: +36-34-473-550/ webáruház mellék

E-mail: info@elektroker.hu (30 napon belül írásban megválaszolásra kerül)

Személyesen: Mintaboltjainkban (lásd Mintabolt menüpont)

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 17/A. § szerint történik a panaszkezelés.

(1) A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (4) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (4) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.
(2) A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
(3) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
(4) Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
(5) A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
(6)  A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Ügyfélszolgálat elérhetősége: Hétfő – Péntek: 07:30 – 15:30 ; Szombat – Vasárnap: zárva

Az üzletek nyitva tartásáról kérjük tájékozódjon weboldalunkon a Mintabolt menüpontban.

  • Amennyiben az esetlegeses fennálló jogvita, panasz nem vagy nem a Vásárló igényének megfelelően rendeződött, úgy további panaszával a Vásárló fordulhat:

- Környe Község Jegyzőjéhez (2851 Környe, Alkotmány u. 2.)

- a lakóhelye szerint illetékes Járási Hivatalhoz, melynek elérhetősége a https://jarasinfo.gov.hu oldalon tekinthető meg

- Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez, mellyel együttműködési kötelezettségünk van. A békéltető testületek elérhetőségeit IDE kattintva elérheti.

- A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtti jogérvényesítésére a Polgári Törvénykönyv és a Polgári perrendtartás szabályai szerint.

Vonatkozó jogszabályok:

2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet

fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. Korm.rendelet

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Korm.rendelet

5.1. Jogvita rendezése az online vitarendezési platformon

Amennyiben a vásárló szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő uniós tagállamban található, a társaságunkkal szemben fennálló jogvitájának rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/odr.

V./ Jogi Nyilatkozat:

1. A személyes adatok kezeléséhez történő hozzájárulás:

Tájékoztatjuk, hogy a megrendelése elküldése során az ÁSZF elfogadásával, valamint a hírlevélre történő feliratkozással Ön egyben hozzájárul személyes adatai kezeléshez. Az adatkezeléssel kapcsolatban további információt az Adatvédelmi nyilatkozat menüpontban kaphat.

A weboldalon történő regisztrációját, és annak során a személyes adatai átadását egyben hozzájárulásnak tekintjük személyes adatai kezeléshez, az adatkezeléssel kapcsolatban további információt az Adatvédelmi nyilatkozat menüpontban kaphat.

2. Szerzői jogok: A honlapunkon megjelenő adatok, dokumentumok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.

3. A honlapon feltüntetésre kerülő, a termékre vonatkozó műszaki adatok, a termékleírás, specifikációk, így a tartozékok megjelölése tájékoztató jellegű információ, mely adatokat a

beszállítóink bocsátanak rendelkezésünkre. Így ezen információk megfelelőségéért, teljességéért felelősséget nem vállalunk!

A Szolgáltató kizárólag a megrendelést visszaigazoló e-mailben visszaigazolt árért és árumennyiségért vállal felelősséget.

4. A weboldal tartalmaz olyan linkeket, melyek más Szolgáltatók oldalaira vezetnek át. Ezek további Szolgáltatók tevékenységéért, megjelenített információiért Szolgáltató nem vállal felelősséget, a Vásárló ezen oldalakat saját felelősségére használja.

5. Az ÁSZF megváltoztatására Szolgáltató egyoldalúan jogosult, a megváltoztatott ÁSZF a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.